.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حجت الاسلام علی مؤیدی درگذشت
حجت‌الاسلام علی مؤیدی مدیر و مؤسس مجموعه اشراق بابل دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام علی مؤیدی درگذشت

شمال نیوز : حجت‌الاسلام علی مؤیدی که به علت سوختگی ناشی از انفجار نشتی گاز در محل کار خود در مجموعه اشراق بابل در بیمارستان شهید زارع ساری بستری شده بود دیروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

حجت‌الاسلام علی مؤیدی متولد ۱۳۳۰ در شهر بابل پس از پایان تحصیلات تا دانشگاه، جهت ادامه تحصیل به قم مشرف شد و از محضر اساتیدی، چون آیت الله شبیری زنجانی، خرازی، مصباح یزدی و ... بهره وافر بردند.

 

ارتباط ایشان با بزرگانی مانند آیت الله بهجت و کسب فیض از عارفانی مانند مرحوم استاد علی صفایی حائری منجر به سیر و سلوک معنوی و خود شناسی و مطالعات عمیق و تحقیق و پژوهش در کتب اخلاقی و عرفانی گردید.

 

حجت‌الاسلام علی مؤیدی پس از چند سال درس و بحث در حوزه قم، به درخواست آیت الله هادی روحانی نماینده فقید و اسبق ولی فقیه در مازندران جهت مدیریت حوزه علمیه خاتم الانبیا (صدر) به بابل آمد و علاوه بر اداره این حوزه، اقدام به راه اندازی موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق کرد.

 

 او سال‌ها در مسجد کاظمبیک به عنوان امام جماعت، مشغول به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در این مرکز معنوی شد و صد‌ها نوجوان و جوان مستعد، تحت تعلیم‌های اخلاقی و معنوی این استاد و عالم فرهیخته و بصیر قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام علی مؤیدی با تاسیس مدرسه و مجتمع آموزشی تربیتی اشراق درسال ۱۳۸۹ به این حرکت انسان ساز خود تاثیر و عمق بیشتری بخشید.

 

موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل، چند سال پیش اقدام به ساخت فیلم سیاحت غرب کرد که در کشور با استقبال گسترده‌ای نیز مواجه شده بود.

 

پیام تسلیت آیت‌الله سیدرحیم توکل عضو خبرگان رهبری


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم «حجت الاسلام مویدی» عالم وارسته ای که مظهر بصیرت و معرفت و در تراز انقلاب اسلامی بود.

 

آیت‌الله سیدرحیم توکل در پی ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی مویدی، درگذشت این عالم وارسته و مهدی را ثلمه‌ای جبران ناپذیر دانست و اظهار داشت: حجت‌الاسلام مویدی، مظهر کمالات برجسته‌ای بود که تربیت نیروی بصیر و کادر آگاه و مربی، همچنین اقدامات بنیادین در تأسیس مدارس در تراز انقلاب و موسسه فرهنگی و علمی پژوهشی و مطالعات عمیق و گسترده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از زمره تلاش‌های این مرد خستگی ناپذیر بوده است.

 

توکل، وجود حجت‌الاسلام مویدی را پشتوانه تبیینی انقلاب و قوت قلب جوانان و شخصیت بی‌نظیر در خودسازی، تهذیب و تنقیح نفس و تربیت جوانان خودم توصیف کرد و افزود: گوهر وجودی این عالم متأله در زمان حیات جسمانی‌اش ناشناخته ماند و امید می‌رود شاگردان با کفایت او بتوانند ابعاد وجودی آن فقید سعید را بخوبی معرفی کنند.

 

این استاد برجسته کرسی تدریس خارج فقه، در ادامه یادآور شد: حجت‌الاسلام حاج شیخ علی مویدی گوهر تابناک و افتخار حوزه‌های علمیه و استان مازندران بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: عالمی همچون حجت‌الاسلام شیخ علی مویدی هیچگاه نمی‌میرد ، او در آثار و جوانان بصیری که در مکتب او درس آگاهی و شناخت ارزش‌های الهی و انقلابی را آموختند، همواره زنده و پرتوافشان خواهد بود.

 

روحش شاد و راهش پر راهرو باد.

 

پیام تسلیت مدیر کل صدا و سیمای مازندران

 

هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام علی مؤیدی را تسلیت گفت، در متن این پیام آمده است.

 

ارتحال روحانی سترگ، عالم عامل، خطیب خوش سخن جناب حجةالاسلام والمسلمین حاج علی مؤیدی رضوان الله تعالی علیه، پس از تحمل یک بیماری سخت که دراثر یک سانحه غیرمترقبه ایجاد شده بودموجب تأثّر و تألّم همگان گردید.

 

ایشان که از حسنات و برکات حوزه علمیه عتیق و پر محصول ان و دارای مکارم اخلاق و آثار فراوان علمی و دینی، و تلاش‌های گوناگون فرهنگی و جهادی، طی عمر با برکت خویش بوده ملجأ و پناهی برای اهالی شهر بابل بودند و بیت ایشان مأمن دوستان و شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السّلام بود. همچنین نقش ماندگار این روحانی برجسته وخوش سخن درراهبری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی رسانه استانی درکنار موسسه اشراق برگ زرین دیگری از عمری پرب‌های این شخصیت علمی وحوزوی محسوب می‌شود.

 

این مصیبت بزرگ را به محضر مقدس قطب عالم امکان حضرت، ولی الله الأعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان وهمچنین به خانواده ومردم شهیدپرور بابل تسلیت عرض می‌کنم. علو درجات و حشرش رابا اولیاء طاهرینش دراین ماه حزن و اندوه از درگاه خدای متعال مسألت دارم.

 

هادی ابراهیمی کیاپی مدیرکل صداوسیما‌ی مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.